לוח חזון עם ילדים


מאיזה גיל אפשר לעשות עם ילדים?

אפשר להכין לוח חזון כמעט בכל גיל.

לילדים יש חלומות שרוצים להגשים, ולכוח שיש בלוח אין גיל.

אביגיל, הבת שלי, הכינה לוח חזון בגן כבר בגיל 3. לכל גיל יש את ההבנה שלו להכנת לוח חזון, וכבר מגיל 8-9 אפשר להסביר את המשמעות של הכלי מעבר ליצירה.

בפעם הראשונה שעשיתי לוח חזון עם ילדים, דאגתי למגזינים מתאימים לגילם, בקשתי מהם לחשוב על הדברים שהם רוצים ועל החלומות שלהם, התחלנו עם מדיטציה קלה, מותאמת לילדים, ואז כל אחד התרכז בעבודה ובבחירת התמונות שהוא מתחבר אליהם.

ההתמסרות שלהם לתהליך הפתיעה אותי מאוד, באיזשהו שלב הרגשתי שהם יכולים להמשיך ככה עוד שעות ארוכות. הם גזרו, חלמו, הדביקו, לא הפסיקו להתרגש מהתמונות שמצאו, מהחלומות שגילו.

פתאום החלומות שלהם קבלו תוקף ומשמעות חדשה, הם יכלו להבין מה הם רוצים, לראות את זה ואח"כ גם להגיד את זה בקול רם.

בשיחת הסיכום נוגה אמרה לי בחיוך שלא ידעה שיש לה כל כך הרבה חלומות ויואב אמר שזה היום הכי כיף שהיה לו. כל אחד מהם שיתף את החלומות, את בחירת התמונות, בדקנו מה אפשר להגשים כבר עכשיו ואיזה פעולות צריך לעשות בשביל להגשים חלומות אחרים.


מה צריך להסביר להם לפני שמתחילים (בהתאם לגילם)?

קודם כל שיזרמו, שיהיו פתוחים לתהליך והכי הכי חשוב שייהנו ושיהיה להם כיף.

לפני שמתחילים כדאי לבקש מהם לחשוב מה החלומות שלהם, אפשר למקד את זה ספציפית לתקופה מסוימת או בכלל מה הם חולמים לעשות ולהיות כשיהיו גדולים.

בהתאם לגיל אפשר להסביר את הנושא של מחשבה מייצרת מציאות ואת הכוח שיש לנו כשאנחנו מדמיינים תמונה של משהו שאנחנו רוצים לעשות או להיות.

צריך לאפשר להם זמן להתמסר ולהתחבר לתהליך, יש כאלה שיזרמו מיד ויש כאלה שבחצי שעה הראשונה עוד יקראו כתבות ויחפשו תמונות של זמרים מדליקים.

האם כדאי לדבר איתם על הלוח אחרי ההכנה?

בהחלט,

חשוב להסביר להם שעכשיו כשיש לוח מוכן ואנחנו יודעים את הכיוון שלנו, צריך להתחיל לפעול, הלוח ממקד אותנו, אבל הפעולות יקדמו אותנו.

אני ממליצה לעשות סבב שיתוף שכל אחד אומר מה החלומות, במה הוא בוחר להתמקד ואיזה פעולות הוא מתכנן לעשות כדי להגשים את החלומות.


קישור לכתבה ב YNET